Gravel do nepohody. I takto by se dal popsat nový Search od kultovní kanadské značky Norco. Dostala jsem možnost tohoto fešáka otestovat, jelikož na jeho předchůdci trávím už pátou sezónu.
Norco Search C GRX
Pro začátek, nový Search je o něco nataženější než jeho předchůdce. Blíží se spíše XC než gravelu. Jeho jízdní vlastnosti by měly být tedy univerzálnější. Skvělou novinkou je taky úložný prostor v rámu, kde si můžete s přehledem odložit menší potřebné věci, jako je větrovka nebo nářadí. Super výhodou jsou také skryté úchyty na blatníky, popřípadě nosič.
![]()
Rychlé a sebejisté
Rám testovaného Searche je z karbonu, jeho nová geometrie je navržena pro rychlou, hravou a sebejistou jízdu v jakémkoliv terénu. Rám je o něco méně robustní než starší verze, což se kladně projevilo na váze kola (9,5 kg) a taky na průchodnosti plášťů. Teď můžeme osadit kolo plášti s šířkou až 50C.
Díky vyšší hlavové trubce, položenějšímu úhlu a delšímu dosahu je kolo stabilnější v nerovném terénu. Snadno si taky poradí s prudším stoupáním. Při testování mělo kolo příjemný projev bez žádné nervozity či zvedání předního kola.
![]()
Norco změnilo také značení velikosti rámu. Na mou výšku postavy, 172 cm, mám velikost S2. Velikosti jsou trošku posunuty, a tak doporučuji zkontrolovat tabulku, jakou velikost vybrat. Moje velikost je tak nějak mezi S2 a S3. Jako žena mám ale raději menší rám jelikož s pak lépe ovládá.
Úložný prostor v rámu je takovou třešničkou, kdy po vzoru jiných značek Norco ukázalo, že inovací se nebojí. Do rámu se vejdou dvě malé tašky (ponožky), kde jste schopni uložit drobnosti nezbytné k vašemu prozkoumávání. Páčka krytu je z CNC obráběného hliníku takže nemusíte mít strach že se vám někde po cestě nebo manipulaci s krytem ulomí.
Osazení – Norco vsadilo na kvalitu

Tento model je osazen sadou Shimano GRX. Já jsem zastánce převodů 1 x 12 na tomto kole mě mile překvapilo řazení. Kazeta s rozsahem 10 - 45T a převodníkem 40T umožňuje i méně zdatným jezdcům zvládnout větší převýšení. Jedná se o naprosto hladké a plynulé řazení bez hlasitějšího zvukového projevu. Brzdná síla u hydraulických Shimano GRX je dostatečná a v zátěži nemají tendenci vadnout, což z nich dělá ideálního parťáka na těžší vyjížďky.
![]()
Zapletená kola jsou zde od značky WTB, konkrétně WTB ST i25. Obuty jsou do plášťů Schwalbe G-One All Round 45C. Jediné co mě na kole trošku zklamalo jsou právě kola, která mi nepřijdou tak rychlá a kolo je, ve srovnání s předchozím, trošku línější.
Závěr – Stojí za to?

Ve zkratce, nový Search je o něco hravější gravel který vám bude skvělým parťákem na rychlejší projížďky a nebo toulání krajinou s přáteli.
Celkově mě projev Searche bavil. Menším nedostatkem jsou na této stavbě zapletená kola. Jako velkou výhodu hodnotím celkově osazení a rozhodně i kapsičku v rámu pro uložení věcí. Plynulý chod řazení je pak velký bonus.