Od 15. července 2025 zpřístupnil Bosch bezplatnou aktualizaci pro nejnovější motory Performance Line CX, která přináší výrazné zvýšení výkonových parametrů. Točivý moment stoupá z 85 na 100 Nm, špičkový výkon dosahuje až 750 W a podpora šlapání se zvyšuje z 340 % na 400 %, což byla dosud hodnota vyhrazená jen pro verzi Race. Součástí aktualizace je i zcela nový jízdní režim eMTB+, který kombinuje sílu módu Turbo s citlivostí eMTB a jezdcům nabízí lepší trakci a kontrolu zejména v technickém terénu. Test proběhl na dolekop.com na e-biku Moustache Game 160 s motorem Performance CX Gen 5 a baterií s kapacitou 750 Wh.
Test vyšel na dolekop.com, 14. 7. 2025, autor: Keli
![]()
— zdoj foto: dolekop.com
Režim eMTB+ v praxi
Nový režim eMTB+ je něco mezi eMTB a Turbo a ukázal se jako skvělá volba pro technické výjezdy – citlivé dávkování výkonu, stabilita, minimum prokluzů a plynulejší rozjezd i v prudkém terénu. Oproti módu Turbo je jízda lépe kontrolovatelná a bezpečnější.
Velkým přínosem je také vylepšený Hill Hold a funkce Extended Boost, které usnadňují rozjezdy do kopce a překonávání technických pasáží.
Kadence je klíč
Rozdíl mezi původním a navýšeným výkonem je nejvíce cítit při vysoké kadenci. Při nízkých otáčkách motor s nastavením na 100 Nm výraznou pomoc nepřidá – naopak, při kadenci více než 90 ot./min se jeho charakter dramaticky mění. Motor ožívá, zabírá plynuleji a výkon jde citelně nahoru. V technických výjezdech tak pojedete snadněji, s lepší kontrolou a často i na těžším převodu. Čím rychleji točíte nohama, tím více z nového výkonu vytěžíte. Pro jezdce se silovým, pomalejším stylem však nemusí být přínos tak výrazný – a 100 Nm může působit až zbytečně agresivně.
![]()
![]()
![]()
— zdroj foto: dolekop.com
Jak je na tom spotřeba?
– Režim Auto/eMT+: průměrná rychlost 22 km/h, průměrný výkon 216 W, průměrná kadence 91 ot./min – 33,8 km / 820 m převýšení = -75 % baterie
– Režim Tour+: průměrná rychlost 21,3 km/h, průměrný výkon 245 W, průměrná kadence 89 ot./min – 30 km / 700 m převýšení = úbytek jen 38 % baterie
„Po zhruba 500 km mohu zhodnotit, že při střídmém využívání režimů se 100 Nm – jen tam, kde je to skutečně nezbytné – se spotřeba energie zásadně nelišila od spolujezdce se standardním pohonem Bosch CX Gen 5 bez Performance updatu.“
Verdikt
+ Výrazný výkonový posun bez nutnosti výměny motoru
+ Ideální pro jezdce se sportovním stylem a vysokou kadencí
+ Nový režim s citlivějším dávkováním eMTB+
+ Vylepšení funkcí asistent rozjezdu, extended boost, hill stop
- Vyšší spotřeba při častém využití 100 Nm
- Chybí možnost jemného doladění jednotlivých režimů
Bosch posouvá laťku ještě výše – nový update je skvělým dárkem pro aktivní sportovní e-bikery. Více výkonu, lepší kontrola a nové možnosti pro technické jízdy – stačí aktualizovat a jezdit naplno.
Celý test si můžete přečíst zde: Test: Performance update = 100 Nm točivý moment a nový režim eMTB+ pro motory Bosch Performance CX